Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2011

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟΥ

Είμαι δασκάλα διετούς φοιτήσεως διορισμένη στις 30-08-1989. Με προϋπηρεσία αναπληρώτριας (ΙΚΑ 1 έτος, 11 μήνες, 25 ημέρες) μητέρα 2 ανήλικων παιδιών γεννημένα το 1995 και 2000 αντίστοιχα. Στις 5 Σεπτεμβρίου του 2011 συμπληρώνω 24 έτη υπηρεσίας μαζί με την προϋπηρεσία. Θα ήθελα να με συμβουλέψετε τι θα πρέπει να αναγνωρίσω για να συνταξιοδοτηθώ ως μητέρα με ανήλικο παιδί;
Κριτήριο για εσάς θα πρέπει να αποτελέσει το εάν επιθυμείτε θεμελίωση για έξοδο με τη συμπλήρωση του 50ού σας έτους ή θεμελίωση για έξοδο από τα 52 και μετά. Εάν επιλέξετε την πρώτη περίπτωση, τότε θα πρέπει να εξαγοράσετε 2 έτη από τα πλασματικά των παιδιών, θα θεμελιώσετε με τις διατάξεις μέχρι 31-12-2010, για τα 50 όμως δεν θα πάρετε προσαύξηση για τα 2 αυτά έτη. Εάν επιλέξετε τη δεύτερη περίπτωση, τότε θα πρέπει να εξαγοράσετε έτη σπουδών και 1 από τα τέκνα. Θα θεμελιώσετε για τα 52 κι έπειτα όσα όμως έτη εξαγοράσετε θα υπολογιστούν για προσαύξηση στη σύνταξη.


Είμαι δάσκαλος 47 χρόνων, γεννήθηκα στις 21-11-1964. Διορίστηκα στις 30-8-1988 και συμπληρώνω στις 30-8-2011 23 χρόνια υπηρεσίας στο δημόσιο. Είμαι πατέρας τριών ανήλικων παιδιών, οι ηλικίες που γεννήθηκαν είναι το 1998, το 2000 και το 2003. Εχω 28 μήνες στρατιωτική υπηρεσία και δύο χρόνια σπουδών. Σε τι ηλικία μπορώ να βγω στη σύνταξη;
Εχετε ήδη θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης ως τρίτεκνος για το 52ο έτος της ηλικίας σας καθόσον έχετε ήδη τουλάχιστον 20 έτη συντάξιμης υπηρεσίας. Η σύνταξη όταν θα την αιτηθείτε θα είναι πλήρης για τα έτη ασφάλισης που μέχρι τότε θα έχετε συμπληρώσει. Για προσαύξηση μπορείτε να εξαγοράσετε έως 7 έτη φέτος.


Είμαι δασκάλα 50 ετών και έχω 29 χρόνια υπηρεσίας και ΜΚ4. Διορίστηκα για πρώτη φορά στο δημόσιο ως αναπληρώτρια δασκάλα τις 15/9/1982. Εχω προϋπηρεσία ως αναπληρώτρια 1 χρόνο 6 μήνες και 10 ημέρες. Το ΦΕΚ διορισμού μου είναι: 271/ 29-8-84. Μπορώ να φύγω με μειωμένη σύνταξη; Θα πληρώνομαι αμέσως;
Ανήκετε στους πριν από το 1983 προσληφθέντες στο Δημόσιο. Εάν είχατε ανήλικο τέκνo με τη συμπλήρωση 17,5 ετών ασφάλισης τότε μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε άμεσα. Εάν όχι και είστε έγγαμη, τότε μπορείτε εφόσον έχετε συμπληρώσει τουλάχιστον 24,5 έτη ασφάλισης να συνταξιοδοτηθείτε χωρίς όριο ηλικίας. Εάν είστε άγαμη δεν μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε άμεσα. Εφόσον ανήκετε στις 2 πρώτες κατηγορίες, τότε η σύνταξη καταβάλλεται άμεσα.


Είμαι 53 ετών και πατέρας ανήλικου. Είμαι διορισμένος εκπ/κός από το 1987 και έχω 2 χρόνια στρατού χωρίς αναγνώριση μπορώ να πάρω σύνταξη ως πατέρας ανηλίκου και πότε. Ευχαριστώ.
Θα πρέπει να εξαγοράσετε επαρκή χρόνο για να φτάσετε την 25ετία το 2011 (περίπου 1 έτος) από τέκνα ή στρατό. Προσοχή, καθώς εάν με την εξαγορά περισσότερων ετών από αυτές τις κατηγορίες συμπληρώνονται 25 έτη το 2010 θα χάσετε το εν λόγω δικαίωμα.


Γεννήθηκα 27-4-1962. Είμαι παντρεμένος και έχω δυο παιδιά 13 και 11 χρονών. Διορίστηκα το 1981 στην Εθνική Τράπεζα και δούλεψα δυο χρόνια. Οταν διορίστηκα ως δάσκαλος, στις 30-8-1985, παραιτήθηκα από την τράπεζα αναγνωρίζοντας και πληρώνοντας με τη διαδοχική ασφάλιση αυτά τα δυο χρόνια. Εχω λοιπόν 26 χρόνια ως δάσκαλος, 2 χρόνια ως τραπεζικός και 2 χρόνια του στρατού τα οποία πληρώνω τώρα. Πότε μπορώ να συνταξιοδοτηθώ; Μπορώ να φύγω εγώ νωρίτερα λόγω ανήλικων παιδιών μιας και η γυναίκα μου δουλεύει μόνο 14 χρόνια;
Δεν μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε ως πατέρας ανηλίκου τέκνου καθώς έχετε συμπληρώσει 25ετία μέχρι 31-12-2010. Μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε με 30 έτη ασφάλισης σε ηλικία 60 ετών και να εξαγοράσετε μόνο τη στρατιωτική θητεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου